Skrivet av: alvdalensfiskecenter | 12 juli, 2017

Juli…

…och hyfsad värme till slut. Det var på tiden efter den låååånga ”vintern”.
Som alltid i Juli kan man råka på lite sporadisk fisk under dagarna, men oftast får man vara ute morgon och kväll. Mygg har jag inte sett några än…nästan. Antagligen för torrt i markerna för dom.
Tyvärr är det ont om vatten överallt i de strömmande vattnen och jag är lite bekymrad. Jag brukar inte gilla regn, men nu skulle jag älska det. Den svala sommaren har iaf gjort att det, i nuläget, inte är jättevarmt i vattnet. Kollade älven igår kväll – 14 grader.
Nattsländor, Baetis, Ignita, strömsländor och rätt mycket bäcksländor i farten.

Har gjort en del kontroller på slutet.
Vad gäller fiskekorten har det sett bra ut.
Alla jag kollat har kort och är trevliga som attan.
Sämre är det med camping!
Det är alltså INTE TILLÅTET att campa längs Österdalälven annat än på angiven plats!!!
Det är skyltat: ”LÄGERPLATS”.

Ännu sämre är det med skräpet!
Hur jäkla svårt kan det va??
Bära ut saker som är fulla och sen inte orka bära hem skiten när den är tom!!
Jag får snart investera i en släpvagn…. 😦

Centret öppet alla dagar 9.00-22.00

Tight lines!!

/Stefan

Kommentera

Kategorier

